地產博客 > 文亮言 返回
瀏覽人次:23879    回應:32
文亮言

疫情後,小心樓市暴升

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2020年6月3日

  上星期日一個人行完山走去買菜,有一個自稱是我的fans的男人也在買菜,問我點解樓市在社運以及新冠疫情肆虐,香港封關之下仍然上升。我還未回答,賣菜阿姨搶答。佢話在打風期間,如果街仲有菜檔開檔,即刻使價錢稍貴,生意一定唔錯。因為願意開檔的人不多,他們亦知道在打風過後,菜價更加貴,又駛乜在打風時候開檔。賣菜阿姨講得冇錯,樓市雖然受到社運及新冠疫情影響,但賣樓的業主並不多,地產商則減少投地,放緩建樓速度,打算買樓的人知道未來的樓宇供應只會繼續減少,供應少樓價自然會上升。所以情願在疫情下仍然畀貴些少買樓,結果做成樓市在疫情下仍然可以保持平穩,甚至微升。

  那個fans買了菜,並且付了款,在準備離開的時候問樓市在疫情後的走勢會如何。我還未知道怎樣回答,那人的太太找佢,並且話街尾的菜檔平5元/斤,叫佢退貨。那位賣菜阿姨話冇問題,立刻退錢給他,而那人亦不等我的答案就急急腳離開。我問賣菜阿姨生意是不是很好,佢話係,反問我點知。我話肯退貨,生意一定好。不過,很多人不明白這個道理。

  受到新冠疫情影響,不少在外地買了樓的國內人亦可能要賣樓來解決本身財務問題。當他們要賣樓的時候會發覺,除了在香港的樓宇外,其他地區的樓宇根本乏人問津,就算可以賤價賣走,但又未必可以將款項匯走。換句話說,在香港有樓的國內業主是有福了,有需要時可以賣樓解決財困。當疫情過後,一定會有有一些國內人士在國外買樓,你話他們除了香港之外會考慮在什麼地方買樓。有了這批生力軍,我擔心香港樓市在疫情之後會暴升。有人不同意,認為這是歪理,是不是歪理要睇當事人怎樣理解。不過,幾個月之後他們就不會話這是歪理。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 放緩建樓速度 2020-06-03 10:20:37
經濟流通量大幅下降。
2. 十一哥 2020-06-03 10:42:49
QE毛息、袋中有銀…點都要尋賭、賭仔唔怕大檔多打手…最緊要大大殺得起…來唔洗迎..最緊要去無阻、衹怕大檔冇銀又哪渣…輸咗梗安樂.…贏到未必袋得出巷口、仲分分鍾被屈出千…心口打到腫。
3. 創新高 2020-06-03 12:56:16
金管局最新數據顯示,本港M3又創新高,迫近15萬億。又話大幅走資?
5. 真真薯片 2020-06-03 21:54:51
正苦千三億注資老闆,對樓市效力仲勁過減息,因為減息借錢係要還,正苦派錢係唔洗還,呢頭收錢,果頭執粒,千三億有三份一用黎做首期入市,嘩,升爆廠都唔惦
7. 無限量寬,使銀紙無限貶值 2020-06-04 16:54:44
無限量寬,使銀紙無限貶值!每日美國海量量印出4000億,太多錢沖入香港。 樓價二個月內面爆升20 %! 實際上 銀紙現在已經貶值 10%!
8. 股海雲圖 2020-06-04 17:14:09
樓市已經見底回升,未來只升不跌
9. 雲在青天水在瓶 2020-06-05 18:27:29
CCL樓市今年內會創新高
10. 引刀一快 2020-06-06 06:15:17
呢個新雲兄,真鬼馬😜😜
11. 向引刀‧土著‧自醉‧浪子說不 2020-06-06 09:39:34
今天東方頭條;浪子心聲記住準時交租呀,福你個街睇片啦!

公屋擬疫市加租9% 房會無情 貧戶慘情

疫情未過,各界促請共度時艱之際,房屋委員會猶如鐵板一塊,無情加租!近七十八萬戶、逾二百一十六萬名公屋居民面臨九月或加租百分之九。房委會即將檢討公屋租金,按照居民入息變化決定加租幅度,政府統計處最新數字反映,公屋居民收入在二○一七至一九年間上升百分之九,按機制估計將加租百分之九,亦是公屋連續十年第五度加租。面對經濟下滑,竟逆市加租,房委會被斥無良和不人道,各界促請凍租以及更多租金寬免。


疫情影響 獲代交租兩個月

公屋每兩年調整租金,房委會委託統計處每月抽選二千戶,要求他們申報入息,計算入息變化,作為釐定租金調整幅度的參考。今年檢討租金是對比公屋居民在一七及一九年的收入變化。根據統計處最新數字推算,公屋住戶入息中位數在一七年初為二萬一千元,到一九年底升至二萬二千九百元,升幅百分之九。現時公屋平均租金約二千元,而市區大單位高約四千五百元,如加租百分之九,加幅已達四百零五元。

過去四次公屋加租,幅度均達一成上限。由於政府今年代公屋居民繳交一月及七月份租金,作為紓困措施,預料房委會不會再有寬免,即公屋居民要「硬食」加租。房委會下周一召開大會,據了解,多名委員都會發言,向房委會主席、運輸及房屋局局長陳帆施壓,要求政府回應訴求。

議員冀酌情處理 凍租一年

議員尹兆堅稱,因應疫情影響,經濟大受打擊,失業率持續上升,有機會衝上雙位數,基層市民首當其衝。他要求房委會檢討租金時,因時制宜,酌情處理,凍租一年,之後視乎情況再作檢討,避免因數據滯後,於抗疫期間出現逆市加租的情況。他希望房委會能與公屋租戶共度時艱。

議員柯創盛指出,以滯後數字計算租金調整明顯與現時的經濟大環境,以及租戶負擔能力有嚴重落差。他說,非常之時行非常之法,早前房屋協會亦已押後租金檢討,公務員亦要凍薪,故要求房委會押後今輪租金檢討,凍租一年,並寬免租金多兩個月。

公屋聯會總幹事招國偉稱,雖然去年下半年受到社會事件影響,但上半年經濟還好,對比一七年,公屋居民收入有所上升,根據機制,加租是必然。但該會希望房委會免租兩個月,抵銷加租幅度之餘,亦與居民共度時艱。他又認為公屋租金調整機制滯後,反映不到當下疫情影響。

房協早前表示考慮到目前經濟狀況,決定暫緩轄下出租屋邨租金檢討,二○二○至二○二二年的租金原定於今年四月一日開始實施。由於暫緩租金檢討,目前租金水平將維持至今年九月三十日。房協轄下有廿條出租屋邨,共有三萬二千多個單位,居民人數約八萬三千人。

記者甘銘添、區慧盈


12. 鳥5 2020-06-06 14:22:29
開心到年尾!我5左大家!之後........
13. 引刀一快 2020-06-07 06:31:31
鳥5兄

依家阿爺全力頂住樓市,估計香港好快就會有相關政策出台,你睇睇海南島自貿區,其實根本就係出口術,三年前已經試過喇,樓市就快爆,就話海南島準備開賭場,咁當然個個都封盤喇,然後就馬上限購,所以就將海南樓價暫時鎖定,不過依家咁嘅時勢,海南島好危,所以又話自貿區取代香港。
樓市係危,但係托市好出力。
14. 元朗真香港人 2020-06-07 08:39:54
刀兄,

為乜只頂海南島?
深圳才是出口重鎮,冇外貿,不是深圳較危險?
15. Hongkong People 2020-06-07 09:47:37
刀兄,

唔睇好海南自貿區? 原本見有政策,我都想去海口買間屋渡下假,點知一check,限購緊到爆,即時冇心機!
16. 海南人 2020-06-07 10:26:52
海南省連本地人或家庭如果已有2套房子,已经限購,唔比再買,可以说是全世界最嚴的限購,否則會勁升。海南樓市又點可以说會爆呢?
17. 鳥5 2020-06-07 13:50:12
刀兄,亞爺托住係5爆..5係托上.亞爺D幾年其實收緊槓桿!表面上好似放緊水係咪?唔係有外匯管制行政閘水!其他國家一樣的話.大陸已經瓜左..佢係玩佛系上下區間!大陸啲樓起凸2O年,人口遲2O年後見頂!過2.3年佢到玩另樣!今日不提!唔受歡迎...大陸樓搵到錢走!會為小數,係大部分人坐貨.(唔係輸)..小部分人贏錢!自己諗...不過而家有部分去到裝修價!咁如果真係啱住買又何妨呢!不過在阿覺得如果係自用租嚟住一兩年先再決定買其實唔遲!
18. 鳥5 2020-06-07 13:57:37
如果計入服務業,國內人均購買力!阿爺其實gtp贏美國20%...用而家嘅國際基準大陸只係美國嘅gtp 66%...關於國家槓桿!比較複雜!好難表述...而家實力其實強過美國!
19. 鳥5 2020-06-07 14:09:46
刀兄,大陸电子人民幣..計劃經濟定向放水將會有好多方式類似淘寶發紅包方式.定向,定人,定量,定地方定時間..明5明...唔使再大水漫灌...不過調轉講...國內唔同渠道走資!會盡快!唔講咁白有待觀察!
20. 鳥5 2020-06-07 14:22:27
5年後.計劃經濟!ai大數據!定向調節!區塊鏈!國家國內金融生產效率最大化!其實開正大陸果边!人民幣電子化!只係入門!我個人係喺睇談銀行業!自己諗!我都有待觀察!不過唔急!
21. 鳥5 2020-06-07 14:26:24
刀兄以上論點5洗太過上心.太早預視5會有運行!人會變得離地!適當時候做適當事情就可以!
22. 九月天 2020-06-07 16:53:58
九月後,國安就陸續約談香港有錢佬,首批就係港島區的億萬富豪,有錢佬被國安約談後,多少都有D舊事係有犯法的嫌疑,甘為保安全,繳付安安家費免不了。你有十億嘛,安家費就五億吧,你有一百件寫字樓,自願損出八十件,有十間豪宅,交出8間當付稅,尼班富貴其實已在約談名單中,想吾見國安,九月前就要走。
24. 雲在天邊水在瓶 2020-06-08 23:38:07
雲在天邊水在瓶  2020-06-07 16:10:06
未來樓市CCL必定創新高,供應不足之下,本港房屋需求大,利息低,每日國內人移居香港,美國無限QE,大量熱錢湧入,樓市必漲
25. 引刀一快 2020-06-09 12:06:53
暈在田邊耳水在鳴
26. 引刀一快 2020-06-09 19:38:38
To 三位
海南島俾北方人,尤其北京人,爆買爆炒十幾年,依家第一批海邊屋已經開始被海風侵蝕。海南本身除咗氣溫適合養殖熱帶動植物之外,海產亦唔見得比雷州半島豐富,自然環境破壞非常嚴重,十幾年前,好多人為捉幾隻金錢龜,放火燒一邊山,文明未跟得上,其他最興旺不外乎旅遊、地下賭場、色情業,搞自貿區唯一有利條件係冇陸路走貨比較容易控制旅客帶貨量。

當地文明未係大城市標準,少數民族好多,咁嘅地方要變成國際大都會,要好多年。
大大打貪之前,好多北方有錢人,因為見得海少,去到俾海景震撼咗吸引咗,覺得海景生活係人生追求,非常高大上,招呼朋友亦好威,所以買落好多,放喺度,冇幾多實用價值,睇返廣東沿海,大把海邊樓,呢四年大漲咗之前,500-600蚊呎咋,正對海仲向南。

三年前就係為咗怕樓市爆,全面限購,出口術話批准開賭場,咁當然冇人拋售喇,依家賭場呢?黑市會有,正規就無。
無論大灣區還是珠三角,發展同生活質素,都受惠於交通,湛江都有高鐵坐去廣州,海南就冇,海南最近嘅沿海,樓價三百至五百蚊呎咋。
27. 楼上 2020-06-10 00:30:55
第一
海南本地人都係汉族,係讲海南话。海南话同雷州话一样,係属于闽南语,潮汕语系,源头来自福建,并非小数民族为主。
第二
买海南楼的外地主要是东北人,并非北京人为主。好多退休的东北人在冬天去海南过冬,因为东北实在太冷。
第三
海南係一个省,可与台湾比较,但不适合同香港比较。海南的面积大好多,它不是一个城市,它有由很多个城市组成。海口,三亚,文昌,博鳌,儋州,陵水。儋州话有d似白话,即香港人叫做广东话,但差异都几大,香港人未必听得明。

第四
海南的温暖气候对北方人很有吸引力。d楼无你讲到咁便,你讲个价唔知有咩根据,可能係旧残楼梯楼,无小区。其中三亚比海口更贵。三亚有d海景楼去到3000-4000人民币一尺,係你讲价钱的十倍。海口均价1300-3000,儋州1000-2000。大约係咁样。

第五
海南的主要对外交通工具係飞机。三亚,海口,博鳌,都有民用机场。岛内亦有环岛高铁。海南不是大湾区一部分。但对于中国各地的人来讲,坐飞机去海南,其实都好方便,因为全部都属于短途机。亦都可以自驾车到湛江再经过汽车渡轮过海。

第六
海南的气候,阳光,海滩,空气,都好适合发展旅游渡假会议展览这类行业。但不适合工业。海南工业较落后,人口少,工厂少,环境唔错。现时政府好重视环保,将来的环境会更好。海南现在有及将会有好多游乐,会展,度假,购物的设施,前景是很好的。

第七
另外海南的农业也发展得唔错。有好多海南蔬菜卖出去广东。



28. 元朗真香港人 2020-06-10 08:58:37
刀兄,

咁,為乜2025封關?

整天沉醉過去。
29. 海南人 2020-06-11 11:42:43
人才是海南的硬傷,居民質素也不太高,可能還有幾十年的路要走!
30. 識唔識架? 2020-06-11 12:53:36
當年深圳居民質素也不太高,全靠外來人口,需要幾十年嗎?識唔識架?
31. 識唔識架? 2020-06-11 14:33:10
1980年深圳居民質素也不太高,全靠外來人口,需要幾十年嗎?識唔識架?
32. 向泛民说不 2020-06-11 14:51:20
海南主要是抢香港人自由行的生意。但是交通也不便,成本太贵,点做奶粉生意呢?
至于金融中心,人民币都未自由化,根本抢唔到香港的金融中心。至于如果人民币自由化之后,真正做到金融中心的是上海,或者深圳,轮唔到海南。
33. 向泛民说不 2020-06-11 14:57:23
鳥5:引刀这条友呢,根本就是高级黑。但是又吾知道点解成日叫人去大陆买楼,同饭民狗一样,咩都反。

不过话时话,香港班穷9黄L又比老美打劫啦,老美QE实际上系打劫无产阶级去帮资产阶级。所以老美示威一点即着,其实根本原因就是贫富悬殊。
34. 引刀一快 2020-06-16 06:54:10
向飯

幾得意,你話海南唔好就係評論,人地話海南唔得就係高級黑,咁你係咩呀?
35. 引刀一快 2020-06-16 08:37:50
To 27樓

第一
海南島漢族大概八成,少數民族兩成,比例同十年前美國有色人種差不多,算非常多。

第二
的確唔少東北人買海南島,候鳥避寒係美麗宣傳語句。真正主力,係北京人,廣東好多地方,買家都係以北京人為主力,溫州人炒房,北京人囤房。

第三
海南唔適合同香港比較,又如何適合取代香港呢?

第四
我26樓結尾所說
海南最近嘅沿海,樓價三百至五百蚊呎咋
意思係廣東西部近海南一帶沿岸,即係湛江、茂名、陽江一帶,而唔係指海南島範圍。我大前年去湛江玩,吳川嘅新樓,就係三千蚊一平方米,其他地方應該更平。
依家高鐵通咗,300~500蚊呎係大概幅度。

第五

要坐飛機的話,怎樣都稱不上方便,每日班次有限,自駕汽車過渡,前提是要開車去徐聞,即使瓊州海峽起跨海大橋,陸路交通都非常隔涉。
至於高鐵,廣州至湛江段,按每公里計票價比其他路線貴以倍計,若果由湛江起跨海高鐵連接海南島,交通費用可想而知。

第六

海南從來都係一個旅遊地點,以前海南島比其他地方熱,依家就相差不大。各種環境條件都適合旅遊,至於長居,就睇個人喜好,因為一海之隔嘅徐聞,其實差唔多,樓價差三四倍以上。

第七

同上,整個粵西農業同漁業都豐富,為咗食的話,相差不大。