地产博客 > 丝丝细语 返回
浏览人次:22444    回应:1
丝丝细语

借地不是捐地

 

左丁山

2020年1月20日

  香港自去年六月发生反送中修例运动之后,社会撕裂,黄色蓝色互斗不休,林郑政府断错症下错药,以为年轻人上街系因为冇钱买楼,轮唔到公屋,心内怨愤之故,於是放宽八百万元以上楼宇之按揭上限,最高可借钱九成,同时又向地产商施压,强力游说捐地兴建过渡性房屋。地产商心领神会,於是拥有农地甚多之新世界、恒基、会德丰及新鸿基先后宣布捐地,合共加埋可提供起码一万伙过渡房屋,各大地产商之中,唯独是长实冇乜动静,於是一啲蓝丝又有嘢讲,诸多意见,要长实表态。

  所谓社会责任,各有不同诠释,长实集团素来透过私人拥有之李嘉诚基金会做善事,历年捐款过百亿元,系本港富豪家族之冠,近月为咗帮助受重大打击嘅餐饮业,喳一声就派钱十亿元,派钱速度之快,手续之简单,前所未见,餐饮界人人赞好,又唔见其他地产商跟风?有农地就捐地,有银纸就捐现金,各自表述,岂不更合乎自由选择原则?

  前日在德辅道中行街,碰到测量师C。2000年新年前佢离开大公司,自立门户做老板,对香港地产市道继续睇好(呢个时候创业,梗系要有乐观态度嘅),左丁山唔问佢生意如何嘞,只问佢一句:「你对地产商捐地有何睇法?」测量C立即纠正:「你讲捐地,系错嘅,报纸系咁讲捐地,亦系错嘅,捐地即是放弃晒对一幅土地之拥有权、使用权,送晒畀政府。但白纸黑字嘅事实就系地产商借地,不是捐地,恒基新鸿基等借地畀政府兴建过渡性房屋,皆有到期条款,一般系8年,即系话政府攞到幅农地,搞三通一平之后,兴建临时性房屋畀公屋轮候册上之人士搬入去居住,六至八年后,佢哋可以上楼入住公屋,免却在轮候期间,捱劏房贵租之苦,计划系好㗎,帮到有需要之人,但窍妙在8年之后,政府一定要能够有足够公屋,畀住在借地上过渡房屋居民可以上楼。」左丁山立即接住问:「到时唔够公屋,呢班居民上唔到楼咁又点?」测量C话:「你都谂到呀?到时如果上唔到楼,居民唔肯走,咪有强行拆迁罗,之不过,地产发展商够胆如期收回借地咩?」梗系唔敢啦!8年后收地虽有法理依据,但到时舆论会讲人情,唔讲合约精神嘅嘞!原来借地都有风险,然则利益何在?测量C骑骑笑:「到时生农地已变成熟地,拆咗过渡性房屋,可以立即起私楼,几妥当!」哦!拉阔啲画面睇,借地又几高招喎。

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 引刀一快 2020-01-23 14:51:58
https://mp.weixin.qq.com/s/WgSTkYERyP0pTbwjsM9s_A

呢啲叫做“解铃还须系铃人”
猪年用猪瘟整你唔死,鼠年用竹鼠蝠鼠海狸鼠整死你。