地產博客 > 功。德。言 返回
地產 政治 經濟 軍事 社會民生 管理、銷售與推廣 營商 思辯 文史哲 媒體 教育 法律 生活隨筆 旅遊 舊文新編 比較滿意的文章選集 香港的致命傷 中原往事 其他
瀏覽人次:17675    回應:37
功。德。言

陳淑莊、林鄭與故宮博物館 (1)

 

王文彥

怡居地產常務董事及
中原地產創辦人
2017年1月9日

(修訂版)

 

  政務司司長兼西九文化區管理局董事局主席林鄭月娥16日向立法會內務委員會交代與北京故宮博物院在西九興建香港故宮文化博物館簽訂合作備忘錄一事。政府提交的文件披露,自2015年底開始與故宮博物院商討建館事宜,惟一直保密至去年10月才首次「簡報」西九董事局。政府強調簽署備忘錄是啟動西九故宮館項目的「先決條件」,在此之前無任何基礎進行公眾諮詢。

 

  政府文件解釋,如果沒有中央政府大力支持和批准,特區政府或西九管理局都不可能獨自推展故宮館項目;而且,內地境外場地命名要採用「故宮」二字,以及要國家放寬外借一級文物的限制,都涉及內地相關部委批准,因此與內地相關討論須嚴格保密。

 

  政府聲言,雖然知悉《西九文化區管理局條例》(《條例》)對諮詢公眾的要求,但西九董事局在與故宮博物院簽署備忘錄前,實無基礎先作公開諮詢,而經判斷後認為興建故宮館應會受市民歡迎,並有利本港文化和旅遊業。

 

  文件披露,政府自2015年底開始與故宮博物院探討在港設專門展覽中國藝術、文化和歷史專題博物館的可行性,最終選址在西九文化區,符合《條例》第4條促進內地、香港與其他地方文化交流合作的目標。其後因西九資金短缺,港府聯絡馬會慈善信託基金,與馬會主席、董事和行政總裁數次開會,於去年10月獲馬會捐出35億元,這些會議全部保密。林鄭月娥直至去年10月、11月,才先後兩次向西九董事局簡報故宮館建議,並獲數名資深董事局成員支持,但沒披露相關成員身份。

 

  立法會監察西九的小組委員會副主席、公民黨議員陳淑莊批評,不諮詢的做法是向北京獻媚,如果不想有反對意見而放棄諮詢,是濫權和專權。

 

  陳淑莊指出,特區政府和西九管理局董事局決定興建故宮文化博物館,整個決策過程沒按《條例》諮詢。她認為官員在立法會會議上刻意隱瞞,漠視程序及文化藝術界等人的意見。

 

  陳淑莊又批評,今次公眾參與是偷換概念,是假諮詢。今次公眾參與祇是偷換概念,陳認為政府要諮詢的是應否在西九設立故宮文化博物館,而非就博物館設計和營運,甚至教育部分等給予意見,相信諮詢後亦無法改變在西九設故宮博物館的事實。所以她批評政務司司長林鄭月娥是妖言惑眾。

 

  陳淑莊說政府沒有首先就有沒有需要建立故宮博物館,如有需要,是否應在西九建立的事宜諮詢公眾,是違反《條例》第19條,那沒錯。

 

  但林鄭的解釋及政府文件所披露的事實,顯示事先保密及繞過陳淑莊所提的兩個諮詢有其需要性,理由又似乎十分充份。

 

- 待續 -

 

 

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. llinks 2017-01-09 23:44:07
說得好
4. 點解 2017-01-10 09:12:08
如果故宮真係講到咁正,點解唔光明正大跟程序去推。而要特事特辦?

你又有沒考慮過今日香港社會既撕裂,就係因爲有太多特事特辦做成?

6. 咁解 2017-01-10 10:42:31
如果跟程序有用,點解西九仲喺一塊荒地?
7. 向饭民说不 2017-01-10 11:07:32
楼上,泛民为反而反,点都会反。

今时今日连黄絲主子的特朗普,都不在玩程序,玩特事特办,程序只会变成无底洞,完全没有效率,最终被市场淘汰。死路一条。

政客喜欢玩程序,没有程序,他们就没有价值。
8. 向饭民说不 2017-01-10 11:09:53
有一个极端的玩程序的民主国家的故事,当被敌人进攻的时候,还要跟程序玩公投,是不是要出兵,结果,没有公投之前,就被灭了。这是真实故事。
9. 向饭民说不 2017-01-10 11:27:04
二战时候,老美进入战争状态的时候,也就是不玩程序,日本仔沉一艘航武,就少一艘,但是美国沉一艘,就会生多两艘,结果边个赢?如果仲玩程序,是不是要建航武,真的10个美国,十个都生存不了。
10. 如果搞的是“香港本土博物館”甚至“雨傘運動博物館”,陳淑莊一定另一種說法 2017-01-10 13:17:08

反對派無他,就是想盡可能與中國割裂,無論制度還是文化上,這個才是本質。

 

程序云云不過是藉口,先生沒看破嗎?

11. 亞Q 2017-01-10 14:17:41
香港泛民屬於『民主原教旨主義』。
12. 向饭民说不 2017-01-10 14:31:57
10楼,所以我经常觉得香港有很多不知道是被洗脑到无分析能力,或者根本就是假中立。

泛民到了今时今日根本已经好清楚,就是玩程序,玩到你香港咩都建设不到,年轻人没有前途,他们就有大条道理玩暴力。

公民党里面的律棍,个个都是玩程序高手,一个case可以拖几年,慢慢打,律师费慢慢赚。
13. 史路比 2017-01-10 16:00:12
瀋陽有故宮,北京有故宮,台北也有故宮博物館,現在連香港都搞埋一份,俾點創意好唔好。
14. 向饭民说不 2017-01-10 16:52:54
13楼,系无咩创意,但是香港人玩咨询,咨询,再咨询,然后玩程序,什么创新都磨灭了。可以点呢?
15. 石中劍 2017-01-10 17:44:21

4樓,王生已經分析左,文章有論證,林鄭處理今次故宮事件,有其充份理據,以公眾利益為重,特事特辦,乃可接受既決定,the discretion has been exercised reasonably, understood ?

呢啲層次既文章,你應該睇唔明。

16. hongkong people 2017-01-11 22:31:15
咁解兄,

十分同意閣下解説,凡事咨詢,凡事不行; 七百萬人七百萬個意見, 即係乜都唔駛做; 香港人, 瞓醒未呀?

大家咁懷念英治時期, 當年千億玫瑰園計劃有咨詢嗎? 而家賽馬會出資35億, 故宮出展品, 需要咨詢D乜呢?冇病呀?
17. 點解 2017-01-11 23:09:38
回15

睇唔明不止我一個,唔係阿王都唔整個修訂版啦。

成件事我睇到係有班人夾硬推D香港人唔係必需要既嘢出來。洗咁多錢用咁多資源。如果用D資源去建解決住屋,教育及醫療等急切既問題,我估今日香港唔會有咁多怨氣。


18. 咁解 2017-01-12 08:55:22
解決住屋需求要跟足程序,政府而家咪不停咨詢囉,又唔鐘意,想點呢?
19. 點解 2017-01-12 09:35:18
住屋需求係少數泛民同建制都有共識既題目。但政府都搞到一鑊粥。

我又唔覺得政府在住屋問題有做好多諮詢。横洲摸底就係例子。

再講,有做諮詢的話就之前就唔會有新界鄉村被滅村啦。

20. hongkong people 2017-01-12 14:39:24
點解兄,

香港話大話細亦唔細, 以你邏輯, 未解決住屋問題同醫療問題(其實醫療有乜問題?), 凡事都唔駛做啦! 同埋故宮使幾多錢呀? 35億...仲要係馬會出資, 又有長遠經濟利益, 冇詢咨就起有乜問題呢?  仲有, 可能你唔知, 咨詢都有成本, 時間成本唔計, 行政費都可能要兩億.

仲有, 你都好矛盾, 一邊要解決住屋問題, 一邊又要保留新界村, 等陣又要保留農地, 遅D仲要全香港一人一塊田自給自足添 (正如嗰條白痴票王所言).  同埋你可能冇用個腦諗, 如果凡事咨詢, 打鑼打鼓, 持分者就會有所行動, 政府收地發展嘅成本就會大大提高, 得閒去大西北睇下D棕地有幾多新建嘅倉庫, 大部分都橫邊州事件閙大後先起嘅.  我作為納稅人, 諗倒政府要俾更加多錢先收倒地, 我真係肉赤, 唔知你點睇?  可能真係你嘅無知, 令你幸福!
21. 點解 2017-01-12 15:28:39
回20

長遠經濟利益?  Come on... 你幾時見過博物館個願景係經濟
利益?你寫呢樣就知你的水平不見得比我高

作為納稅人, 我諗倒我每年進貢咁多稅款然後政府甚麼都做不好, 我亦十分肉赤。

重有,又白痴又票王。你亦好矛盾。你咁強不如你下屆去選。我等睇你做票王!到時我真係恭喜你啊!



22. hongkong people 2017-01-12 16:33:44
點解兄,

以香港選民而家嘅民智, 我當然唔可能做票王, 曲髙從來都係和寡, 我明的, 你懂嗎?

博物館有長遠經濟效益, 呢個講法有乜問題?? 你日日講你會去幾多次博物館作為博物館的存
在價值, 有問題, 就算大英博物館同法國羅浮宮都唔係倫敦人同巴黎人經常去嘅地方, 係入面行來行去嘅9成係遊客, 遊客去博物館就當然要係當地食瞓玩啦!呢D就係相關嘅經濟效益啦!真係無諗過需要畫公仔畫出腸.

至於你話政府做唔倒嘢, 其實都好簡單, 只需要廢除民選立法會, 廢除區議會, 減少各種各樣嘅咨詢, 一切行政主導, 只需確保言論及新聞自由作為監督政府的工具, 政府就做乜都會好順暢.  其實即係返去英治時期嘅制度就萬事可行. 平心靜氣諗下我講嘅有冇道理.




23. 點解 2017-01-12 21:26:32

22


曲髙係咪和寡我唔知。但以而家d議員既質素,你絕對可同佢地爭一日之長短。


博物館有長遠經濟效益, 呢個講法真係好有問題。我舉個例子。以香港藝術館2015/16年財務數據睇。佢地入場人次係大拿拿118千人。同期訪港旅客係5千萬人次以上。咁你估有幾多遊客去過香港藝術館?同期收入係150萬唔到。但支出竟係82百幾萬。請問呢D係乜嘢經濟效益??


http://hk.art.museum/zh_TW/web/ma/financial-figures.html


你亦唔好同我講話香港故宮可以好唔同,係可以吸引更多人去。我可話俾你聽,識去故宮就梗係去台灣嗰個,再唔係就去北京嗰個。點數都數唔到香港。


至於你話行政主導。呢嗰長遠可不可行我唔知。但如果以現屆問責高官管香港就肯定唔得掂。你諗下,一個官早兩個月話辭官歸故里,轉個頭就話返出來選特首。正係三心兩意一等下流。重有就係佢唔聲唔聲繞過程序做嘢,古惑過古惑仔。另外一個官就一上任凳都未坐暖就俾人發現不誠實申請領取房津下台。佢個繼任人竟然係劏房經營者。不得不提那位九唔搭八,去旅行多過返工嗰位。不過呢4條友都無佢老板咁勁,可以一次過搵晒D有問題既人做佢個問責團隊!呢嗰人真係相當有問題。有班咁既人管香港絕對係災難。好在仲有個立法會去勉強制衡吓。唔係我都唔知香港會點?

24. 向飯民說不 2017-01-13 00:34:21
楼上,大英博物馆肯定亏钱啦,点解你主子英国佬咁蠢,免费入场。当年我去的时候,仲要係免费,虽然我真係唔係咁又兴趣。不过也叫去过。反而我地中国就醒啦,要入场费。

根据你的逻辑,你主子英国佬真戇居。点解要抢文物,放在博物馆上,然后又免费比人看。

22楼,你同那些为反而反的垃圾争辩没有意义,他们要做的就是去中国化。
25. 點解 2017-01-13 10:46:31

回24


我主子唔係英國佬,我亦唔係要去中國化。唔好屈得就屈。不過我係呢個網爬文咁耐都睇慣晒。通常D無料到既人,唔夠人呦就屈人係乜係物。


博物館收費醒唔醒我就唔評論啦。我到過既世界各地的博物館大都收費。而博物館收費我亦覺得合理。我只係想帶出一點係博物館係無經濟效益。


重有英國佬戇不戇居我唔知。我只知你寫埋D9唔搭8既野,亂標籤人垃圾就真係戇居啦。


26. 向饭民说不 2017-01-13 14:14:27
25楼,希望你不是ABC--anyone but China啦。纯粹经济赚钱角度看,博物馆不赚钱。所以没有商家佬会玩博物馆。所以只有政府会做的。

目前我地见到泛民玩紧anyone but China,这是本人不能接受的。需知道香港和大陆紧密连接,同大陆不能切割。泛民咁玩,除了益了他们的主子,老美之外,就是玩残香港。

你90年代去过中国,证明你也是受港英教育长大的,应该也知道当时港英是不会让有心人玩中港矛盾。政治部对那些玩中港矛盾的肯定是不客气。
27. 點解 2017-01-14 00:13:34
回26

我唔係Anyone But China。但我尊重每個人有自己觀點。理性討論係OK的。你唔接受他人觀點就話人地乜乜物物搞批鬥。呢D動作咪挑起矛盾囉。

 

我亦唔覺得只係泛民玩殘香港。建制沒玩殘香港嗎?記唔記得吳亮星洗頭艇論令香港蒙羞?記唔記得政改方案?我想投票都無得投。而班建制個個有票在手竟然搞集體離場唔投票!


政府D官無玩殘香港嗎?邊個要香港學生小3就要操TSA。逼到佢地無得好好過佢地既童年?重有鉛水事件,係D官員種下禍根搞到咁大鑊。最可悲就係爆鑊後D官不單只講埋D涼薄說話,最後重要無官員需要負責!以上幾件事已經搞到香港五癆七傷啦。

 

最後,我從來無講過我係90年代去過中國。我唔知你點解咁講。
28. 向飯民說不 2017-01-14 11:43:46
点解,今时今日真係好难理性讨论,因为有不少所谓的评论员收了NGO的钱来造谣,来攻击政府,他们穿着民主,慈善和平自由,但是做的就是破坏和杀戮,同时有不同的目的,有D为了推翻对方政府,有D为了沽空对方资产。希望你应该明白这些其实比毒奶粉和毒食物更加黑。我们有科技,有制度去监视毒奶粉和毒食物,但是对谣言却沒有办法。

今日连欧美国家,包括了匈牙利,特朗普也开始明白到NGO的危害。已经要开始加以打击。

回归以后,毒媒可以肆无忌惮的攻击政府,如果不是NGO背后的无限支持,这些媒体点生存。当然需要中央的包容。
29. 向飯民說不 2017-01-14 11:58:09
关于TSA的问题,如果废了TSA,会有什么结果。

先审视政府废了升中试的结果,之前有升中试,大家都在小六的时候拼命,希望能上band1中学。 但是废了升中试之后,好多band1中学转了私校,而同时变了贵族中学,而更多政府资助band1 中学变成了band 2,band3。有资源的家长会努力金融同贵族学校有联系的小学,结果现在压力是在小一,同时也不见得升中无压力。穷人想读band1中学非常困难。

可以肯定的是废了TSA,更加多的政府band1变成band2,band3, 穷人想读band1中学更加困难。而升小学的压力会更加大。

老美的学校就是这样,分贵族学校和穷人政府中学。
30. 向飯民說不 2017-01-14 12:36:46
废升中试,令中学无办法保证学生的质量。结果不小band1中心跌watt,变band2,band3。而又band1学校为保证质量,转成私人中学,最终变成贵族中学,

废TSA,小学更加没有诱因去提升自己,中学更加难收到质量好的学生。所以肯定的是升小一压力肯定比现在更加大。

废TSA,香港会变成美国那样,政府学校质量很低,有钱人去读贵族学校。穷人只有精英中的精英先有可能免费去读贵族学校。

小儿有个同学,考入了st paul co-ed,他同时考入了皇仁,所以他就去了皇仁,都是band1。废了TSA,我都好怀疑皇仁可不可以保持band1。如果皇仁不是band1,他是不是花钱去读st paul co-ed呢?不过他的家庭环境不是那么好。
31. 點解 2017-01-15 09:23:02
回28

收錢做謠這方面個個都做緊。唔係得你唔鍾意嗰班人做。

tsa同band幾有乜關係?一個無聊試就可以把學校定位排名實在膚淺。



32. 點解 2017-01-15 11:37:00
回30。

一個TSA去定學校Band幾:膚淺。

話美國共立中學質量低:無知。

重有,我都想知邊D NGO咁有錢無限支持其他人/機構?你講緊馬會???





33. 向饭民说不 2017-01-16 11:06:25
点解--不要固执了,事实证明左废了升中试之后,band1 中学不能够找到适合的学生,有D转私校,有D跌watt 变 band2。现在政府资助中学有边D top band 1.

没有了TSA,现在小学更加hea住做,反正没有任何方法考核小学。政府派位依靠咩方法去派呢?当然你可以话,更加公平,公平的情况就是,连皇仁同band 5 中学一样收到同样的质素的学生。你话皇仁会晤会跌watt。当然你会说band 5有可能生呢。

泛民控制的教师联会一定反对。因为这对TSA对教师有更大压力。

至于NGO,有知识的都知道系咩啦,挂住慈善,民主,和平,但是做的事破坏,杀戮。

今日连德国都要控制言论啦。

Merkel Coalition Seeks to Punish Social Media for Hate Speech

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-14/merkel-coalition-seeks-to-punish-social-networks-for-hate-speech
34. 點解 2017-01-16 14:08:44

回33


睇完你篇野。我當堂學到野。原來學校目標唔係教育下一代,而係點樣玩個banding系統。


如果香港教育如你所寫。咁真係多謝教育局。可以把學校同教育既本質完全扭曲。


多謝你點醒我。我現更肯定我做既會同D高官一樣,把小孩送去外國接受教育。


你既斷章取義同9唔搭8既技巧真係爐火純青。我有排都唔係你對手。所以我收口啦。你亦無用再回我帖了。

35. 向饭民说不 2017-01-16 17:15:40
楼上,都话泛民黄絲为反对而反对,你有没有第二个替代方案来审核学校呢?

你地泛民黄絲的好朋友蔡英文则说“那你不必跟我说啊,你去跟你老板说嘛,台湾就是这样,劳方都不自己去跟资方说,就是来跟政府抗议,政府公亲变事主(指本来是公正的第三者,却莫名奇妙受牵连,变成当事人纠纷的对象——观察者网注),就变成这样,你们要自立自强啊。”
36. 不勞而獲,學生不用讀書寫字 2017-01-16 18:50:49
這就是泛民口号,現在7 成香港人已經被洗腦
37. 咁解 2017-01-17 09:17:27
點解,你現在明白跟足程序做咨詢是没完沒了,你自己已做出答案。

38. 咁解 2017-01-17 09:21:57
還有,高官送D仔女去外國喺去精英名校,唔係冇考試乜人都收嘅學校。
39. 向饭民说不 2017-01-17 15:01:55
38楼,以前我就不明白为什么英美都已经普及了教育,学生可以免费上完中学,入大学也可以好平,为什么还有那么多贵族中学,大学,为什么我们的富商要向这些贵族大学捐钱,现在明白了,这就是英美的精英教育,你要是有钱人先可以入到精英大学。如果你是穷人你要是精英中的精英先有可能入到这些大学。而回报就是你就是这些地方top10%的精英,你管理成个国家,在美国,如果不是ivy league 出来基本上当不上总统。

在升中试未废之前,穷人只要勤力,同富人一样,可以考入皇仁,st paul co-ed等名校,今日穷人只有入皇仁,而st paul 已经变成贵族中学。当然你是精英中的精英,一样可以入到st paul。
40. 咁解 2017-01-18 08:25:06
香港現在入學前班都爭餐死。