地產博客 > 絲絲細語 返回
瀏覽人次:18756    回應:1
絲絲細語

消息與利率

 

左丁山

2017年5月17日

  近兩星期港股指數表現不俗,與內地A股疲弱情況,恰恰相反。彭博有報導話,習近平好有可能在七月一日到港一行,「國家隊」已收到指示,隨時準備托市維穩,唔俾恒指在慶回歸二十周年嘅歡樂時光下跌。既有此一說,則股市上升並不奇怪,但睇番上海股市嘅經驗,A股大跌之時,咪成日話「國家隊」入市嘅,卒之咪又係冇鬼用,「國家隊」其實係大大聲,細細注,往往虎頭蛇尾,最終難敵市場大趨勢,否則嘅話,滬綜指做乜成日在3000點邊緣徘徊呀。本港股民如相信「國家隊」有力托高恒指,凶多吉少,猶記得九七前,股市曾經不斷上揚,當時有一派政治經濟理論,話利用馬克思思維,睇穿北京要面子,回歸大事在即,必然運用各種力量推高恒指,營造昇平景象,故此股民大可以乘機炒一轉,發吓回歸財!

  呢派理論錯唔晒,最初好掂㖭,點知美帝之投機格言:買消息,沽事實(即係有消息傳出時就入貨,正式宣佈成事後就沽貨),差不多永遠是對的,九七年七月一號之後,慶祝回歸完畢,金融風暴嘅黑雲,已經吹到維港上空,用上述理論買股票而貪勝不知輸者,最後輸到目光呆滯,成為負資產。

  長期投資不是投機,不要受甚麼消息影響買賣。美國股神畢菲特最近召開股東大會,幾千名擁躉一年一度往奧馬哈朝聖,有小股東問畢菲特有甚麼神級數據指示買賣呀?以前畢菲特提過兩個數據,其一係股市總值與GDP比例,其二係諾貝爾經濟學獎得主,耶魯大學教授Shiller所創嘅CAPE(Cyclically Adjusted P/E),不過今年畢菲特話反璞歸真,長期投資只考慮一個數字,就是美國國庫30年債券利率,萬事皆反映在利率中,對眼要對利率吼到實。再進一步了解,就係經調整通脹後嘅實質利率。就此問題,適逢校友會午餐例會,左丁山邀請財資專家T向校友講解未來利率走勢,財資T話最近數據顯示,因科技進步,不少貨品價格備受下調壓力,失去議價空間,通脹好難上揚;其次係又因科技代替人力,全世界工資增長緩慢,個人收入及消費力難大步向前,唔會推高物價。以此觀之,中央銀行難搵藉口推高利率,美國今年頂多加埋第三次息,加完之後利率仍然處於低水平。咁講法,有乜投資玄機?財資T話請大家自行下結論,佢係銀行高層,不便公開作答!

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 無奈 2017-05-17 17:12:53
科技發展走勢與大眾收入走勢背馳,壓抑通賬,從而減慢加息速度,投資者福音。

有冇咁多利好啊?