地产博客 > 丝丝细语 返回
浏览人次:18459    回应:0
丝丝细语

空置税困扰豪宅

 

左丁山

2018年10月30日

  地产集团董事T请吃午饭,系一年一度,旨在交流时事及经济意见。做地产噃,一开口就系讲填海,而唔系目前地产市道。左丁山立场清晰,支持填海,地产T听得唔顺耳,声言反对,大体理由与一啲本土关注组差唔多,就系话要政府先搞棕地农地,至於高尔夫球场呢,商界几乎一面倒同声反对收回高球场嘅,唔驶讨论嘞!但点解有啲商界人士,特别系地产界人士,也反对填海呢?理由唔驶讲咁明嘅,正是人不为己,天诛地灭(左丁山读书时从金庸社论学到嘅道理),如果我做面粉厂,我边度想有人在我工厂隔篱开多一间比我大十倍嘅面粉厂呀。

  中原地产老板之一施永青系要画公仔画出肠,在am730专栏直指最反对填海之派系就系环保派、民粹政客以及地产商人,其中尤以地产商在幕后反对得最落力。一啲simple and naive分析师以为搞填海系明益地产商,涉及利益输送,唔该读多两次施永青嘅大作。要记住,一声话填海啫,山顶豪宅地皮立即流标,点解咁啱嘅呢?一来系地产商恐怕他日真系填海,土地供应大增,买地自然小心好多,二来呢?碰啱有此招标时机,向林郑表明态度都系合乎常理嘅情况啩。

  文辉道究竟入标价若干,目前不知,左丁山素来反对公地不拍卖而招标,林郑做发展局局长时,公开拍卖改为招标,实在与最佳管治行为嘅公平、透明度标准背道而驰,间接助长地价炒作,带动楼价上升。假使文辉道系公平拍卖嘅话,我地可能会知道地产商出价出到四万蚊一平方尺就缩手,政府拍卖官不满意,认为不及底价而收回。如果这是真的,地价一定有负面反应。特区政府口口声声讲没有高地价政策,但同时特首又再重申,绝不贱卖土地。你认为有无矛盾呢?地产T话投标文辉道者不多,出价最高者听闻远远不及政府底价每尺6万元。讲讲吓,地产T饮咗两杯红酒之后,就话空置税令佢失眠。「平价纳米房」预售,就话可以一Q清袋啫,有啲在山上嘅独立豪宅就好难一次过卖晒,经常需时间逐间屋卖,随时卖足两年。所以空置税实际上对豪宅几有杀伤力。咪有人话安排短期租约,短到两个月都有嘅,地产T话呢啲方法冇乜大作用,管理麻烦到极,豪宅特别难以短期出租嚟避过空置税,呢招对压抑楼价无用,只系伤及地产商啫!

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
会员登入
登入ID 或 网名
密码