地产博客 > 文亮言 返回
浏览人次:24298    回应:48
文亮言

空城计其实是空营计

 

汤文亮博士

纪惠集团行政总裁
2019年7月9日

  年轻示威者占领立法会事件已经超过一个星期,不少报章话政府用奸计,摆出一个空城计,令到入世不深的年轻人中计。过了一个星期,竟然没有人纠正政府所用的不是空城计,而是空营计。年轻人中计,只因为误将空营变空城。

  在三国时代,诸葛孔明与司马懿有不少对垒战,其中一战是马谡不听孔明吩咐,将军队驻在山上,被司马懿断水源大败。在后方坐镇的诸葛亮已无兵可用,无法抵挡司马懿十五万大军,唯有大开城门,同时派人送了一封信给司马㦤。内容大致是若果仲达入城,将蜀军彻底击败,魏国曹氏将无后顾之忧,回程时一定会被魏国大将曹真斩杀。司马懿收到信之后,衡量过轻重,对手下话孔明一生紧慎,大开城门,一定是布下空城计,待魏军入城后撃杀,於是宣布撤兵。如果话政府布下空城计,即是政府当日在立法会布下天罗地网,待年轻人进入之后大举拘捕,否则就不能称之为空城计。事实上政府全军撤退,年轻人不费吹灰之力占领立法会。他们的确是中了计,不过是空营计而不是空城计。

  无论在中外以往有不少战役,都出现过偷袭敌方军营事件。偷袭中各有胜负,但有一件事可以肯定。当偷袭的一方入到敌方军营,如果发现空无一人,知道对方早有防备,摆下空营计,会立刻撤退,如果唔撤退会被对方围剿。所以,当年轻示威者进入立法会之后,发觉没有警员驻守,应该立刻撤退,不能够伤害立法会一砖一木。这样做一定会赢得全世界舆论,现在则反其道而行,尽情破坏后溜走,即是向全世界公布自己罪证。虽然世界各国都是企在示威者的一边,但见到这种情况,亦不能不略加谴责。有人问点解示威者会咁失策,唔见到有警员应立即撤退。我认为除了胜利冲昏了头脑之外,他们不明白空城与空营的分别,白白浪费了胜利的果实。

 
 
我要回应
我的称呼
回应 / 意见
验证文字
 
回应 / 留言规则
  1. 禁止撰写粗言秽语、诽谤、渲染色情暴力或人身攻击的言论;
  2. 禁止以名称/昵称/绰号/同音字等批评或映射任何人士、机构、公司;
  3. 禁止发布有关招聘、推销、广告等内容;
  4. 禁止公开任何个人资料(如电话号码、电邮地址、即时通讯帐号等)。

敬请留言者自律。本网站保留删除/堵截任何留言的权利。

会员登入
登入ID 或 网名
密码
1. 十一哥 2019-07-09 12:02:50
点解比占咁耐都唔捉鳖呢 ? 其实系想等佢地放埋火、搅出大波席先啅、点知班莫姜…冇系真勇武、玩完就散水、嘥咗9官心机度条空营计。

2. 玩完就散水 2019-07-09 12:14:08
有散左去呆湾, 有啲去老美, 杀人嘅逃左去大陆, 氹氹转, 本土才是最大的空营, 不如改为驱逐条例, 犯事者是但赶去一个地方, 唔去老美老共就丢去呆湾。
3. 鸟5 2019-07-09 12:26:13
刀兄,习生反腐,全国文武官,我谂几年前超过7成为 敌,当中吃里扒外,乜招都有。 只有你谂唔到, 冇班友做唔出。。。 我个人觉得, 习生畀人剌杀 几镬 ,佢根本唔会尽信任何人。。。 不过习生系彻头彻尾 ,民族主义者。 反而我觉得 呢几年日子 ,大陆系要捱。。 香港唔会好睇边。。 国内对讲 有英甲两排 呢个系事实。。 国内唔少利益人 上香港关 呢个都系事实。 佢又点会唔知呀。 。不过香港故宫, 航母访访港, 巴士 意外死亡 18人 亲自回电, 港珠澳亲自主礼。。 以上呢啲 共产党 body language 响国内 所有文官 其实睇到好明 ,香港人有可能唔知个深度。。 所以韩正呢镬嘢都其实考起。。。 在客户觉得有啲时间会混乱啲 对港政策。。 但大方向都系跟习生思路走
4. 鸟5 2019-07-09 12:27:30
更正。 国内唔少利益人想香港瓜呢个系事实
5. 鸟5 2019-07-09 12:35:32
早个几礼拜前, 我都话大陆一定会查资金来源 ,时间点。。 背后个故事。 唔通 习主席 团队 只系 睇住份东方日报,走去分析咩。。 几支团队互相监察, 最少。。。 以我观察 佢唔系食斋。。 不过用嘅时间准备会好长
6. 鸟5 2019-07-09 12:37:34
不过话时话。。 韩正畀人将军 ,在下 就真系未听过
7. 鸟5 2019-07-09 12:53:21
我嘅理解... 佢最憎嘅唔系美国人,   系挂住共产党 ,个名 害9中国人 嗰啲人。。 你重佢嘅历练,其实唔难理解。。。 佢黑面最多 既时候 系开会。。。 你留意下 呢几年。 不过共产党开大计画计画越大 前期 要受时间就越长。。 习主席 上场好定唔好 咁你就要睇下 用长时间去睇定短时间呀。。。 不过劝君都不用多谂 搞掂自己先。。
8. 鸟5 2019-07-09 13:06:32
反腐烈士,到而家都好低调拜察。。D果人 忍受能力.. 高於常人... 对吗? 佢似好大喜功吗?
9. 鸟5 2019-07-09 13:18:37
刀兄,有时候有预知能力嘅人 ,其实 未必 系好事... 同理上去睇, 第一。赢冢 响国内通常系低调嗰个。。 所以开局通常 同结局系估唔到嘅。。 你未必中。。 第二 ,畀你估中其实对你都无法改变。。。 如果一件事你烦嚟烦去都系一样。。 响佛嘅宇宙 。。。即系(唔使烦)。。对吗?
10. 鸟5 2019-07-09 13:20:16
谂啲该谂嘅嘢, 唔谂啲唔该谂嘅嘢.. 未尝唔系一件好事
11. 畀人将军 ,在下 就真系未听过 2019-07-09 13:20:21
鸟哥, 禾都唔信阿爷开国七十年, 第一次捅马蜂窝
12. 鸟5 2019-07-09 14:52:37
韩正,乜野东西? 中央对港。。 主将。。 系咪有需要了解下呢? 先唔好讲是敌是友 暂且不提。。。
13. 鸟5 2019-07-09 14:55:20
中美博弈主将,王岐山 系乜嘢东西? 你要睇清楚个局 系咪又要需要了解下呢? 先唔好讲鹿死谁手,暂且不提。。。
14. 鸟5 2019-07-09 14:56:17
11F,对吗?
15. 向泛民说不 2019-07-09 14:58:24
11楼,一开始时,移交条例根本没有人关心,第一次游行,得小猫3,4只。到了第二次游行,其实也不是很多人。只是在CIA,台独势力,法轮功势力不断造势,造谣,抹黑,玩世界末日论之后,年轻人被恐吓到出来。

这件事,其实反应出第一中央真系支持一国两制,没有太多理香港人,所以先眼巴巴看着海外势力造势,造谣,抹黑,玩世界末日论,而建制派和政府也完全没有政治敏感度,说白了,就是建制派太废了。
16. 鸟5 2019-07-09 15:05:54
赌场 足球 ,都要睇下 边个做领队 系咪?
17. 鸟5 2019-07-09 15:08:40
乜嘢时候用乜嘢人 做个管理 都知㗎啦.... 唔讲咁白啦
18. 向泛民说不 2019-07-09 15:43:18
楼上,点解玩洗版,有咩目的?每次都要打验证文字哦。
19. 边个做领队 2019-07-09 15:47:21
禾想不是被将了军, 因为将军是没有去路了, 最多是被突袭, 有些本来唔急做 hea 做唔放上日程嘅工作现在又要认真做了。至於乜野东西, 其实领导人都主管过港澳事务, 不过个重点是以港澳事务历练, 因为香港的重要性会越来越低, 如果不是最近刷存在, 近乎不置可否了。 
20. 鸟5 2019-07-09 17:27:42
19F,你亦有道理,亦系眼前事实。不过件事,如果被攞到中美盘期上面。。 好很大镬。。 我想我咁去表述, 一啲嘢 香港 人唔系太了解嘅嘢。。 寒战 大陆好很穷 。。。都愿意死22万解放军。。 目的唔系侵略士地, 唔系要威( 当年北韩仔系五倍gdp南韩 好有钱)。。 系解放军 唔会接受一个反对政权嘅政府住响隔离。。 呢个系 严重 地缘政治风险。 而家必须要缓。。。。 不过重点搞下民生, 搞下啲地, 利诱班后生仔上大陆仔 同化一下。。。 其实又未必怀。。 我本来睇到个局就系咁
21. 鸟5 2019-07-09 17:33:08
利诱 班后生上大陆呢个唔系我作 ,系根据几年前对台政策, 判断 出嚟。。大 陆系玩小步密走。 适当时候就会放大。。。
22. 鸟5 2019-07-09 17:42:32
科学园嘅论证... 一个社会嘅 民粹, 政权交跌, 战争前期,.... 同 贫富悬殊,坚尼系数,公民购买能力系。。。。直接关系。。。 讲得白啲天下太平冇人反清复明。 而家啲后生 睇大陆 其实 系 停留 响8几年嗰个宇宙。。。 我真系唔知点讲。。
23. 鸟5 2019-07-09 17:51:27
我无意得罪而家返后生仔, 咁差嘅下一代都系香港人 约下一代, 咁差嘅祖先都系祖先。。。 必须要接受。。。 因为呢个系事实, 不可逆转
24. 其实 系 停留 响8几年嗰个宇宙 2019-07-09 17:57:12
咁冇计喎, 内地人黎到旁若无人, 出外不文明, 文明不出外, 另一些内地人响哩处借香港做滚内地人生意, 搞到神憎鬼厌, 本土细路生活上耳濡目染, 阿妈又话争奶粉争学位, 唔会从头到脚喜欢阿爷挂?
25. 如果被攞到中美盘期上面。。 好很大镬 2019-07-09 18:47:04
老美并冇晒冷, 如果老美晒冷, 大不了一窝端, 所以只系打支加强针, 等啲人离一离, 浪费十年八年统战努力, 等美帝可以有个根据地玩落去, 形成风土病。
26. 真真薯片 2019-07-09 19:07:21
博士,警察系准备好瓮中捉鳖,警察总部就系隔离,撤退后再出击应该唔洗半个钟

如果示威者冲入去乜都唔做,咁就真无赢到开巷,不过从佢地入去破坏到走人,睇得出佢地真系见机行事,冇计谋,连走唔走到系最后先决定,果晚睇新闻果阵,又有几多人估到佢地竟然会走?

呢班人冇领袖,到时先算去玩法,竟然可以搞到林郑既精英班底乱成一团,都算系神奇
27. 都算系神奇 2019-07-09 19:21:19
有咩咁神奇, 机关算尽机深祸更深. 例如而家仲谂同大专学生会对话, 其实都多余, 大专学生会不同中学学生会, 会费收几百一年, 又唔系必然要入会, undergrad 系最低层学生, 工学院入学都冇读 pure 同 applied, 对上有九千几万 master doctor post doctor, 一年撼一次庄七除八扣得几个月命仲短命过林郑, 就黎放榜而家应该奔走行筹备紧啲低能咸湿呃鸡翼虾条玩意, 八条废柴坐埋一齐开大口代表性是零, 咁仲去对话唔系转移视线就系真心胶天真傻。
28. 666 2019-07-09 19:46:49
睇睇年青人手机,真系自发式一面倒反.洗脑洗得非常撤底.
29. 舍神 2019-07-09 22:10:23
有勇无谋,正是年轻人死穴! 
无计的!更何况, 呢次运动根本冇龙头!
30. 真真薯片 2019-07-09 22:27:19
同学生对话其实都系浪费时间,果d诉求如果冇正面回应,d人点都会狙击落去,咁斗落去只有两个可能

1/ 林郑顶唔住先,最后慢慢一步步接受/被逼接受全部/部份诉求
2/ 示威者坚持唔住先,林郑未接受诉求前,民气消散,随时间过去,抗争失去主流支持,搞唔到落去,不了了之

好明显林郑正在全力向(2)既方向努力,一味死顶,隐身,拖时间,再整d屎桥去抹黑示威者,话佢暴力又好,扰民又好,再配合大搜捕吓走胆小既人,又出黎对话,配合cctvb抢舆论攻势,尽量拉低示威者民气,让时间帮自己赢呢仗

而示威者就不断游行示威,保持声势,比压力警察同正苦,希望警察同正苦做错野,例如打错人,制造警察暴力画面,又或者令到高官讲错野,从而拉返高民气支持

两派对撞,到底谁胜谁负?正常情况下,我会买正苦赢,因为时间企无正苦一方,但系今次有d奇怪,老实讲,612前我都仲认为送中条例一定会如期通过,71晚11点我都以为里面班人一定会比人拉晒,但事态发展都完全出乎意料,所以两派对决谁胜谁负,真系难以预计,唯一可以肯定既就系林郑同示威者都系死牛一面颈,和谈解决系绝对冇可能,最后一定会有一个赢一个输




31. 木子 2019-07-10 12:12:20
如果示威者有咁好头脑, 就已经可以成为政府人员, 洗乜发难搅破坏。
32. 鸟5 2019-07-10 14:21:49
24F 呢个我认同, 根本 系政策上个移民出咗问题。 配套未得讲伦理。。。 做好人都要讲实力。。 市民买单
33. 鸟5 2019-07-10 14:24:28
文化系要夹几代沟.... 啱啱暴发户 国家.. 全世界一样... 需要时间 香港如是 大陆一样.... 而家大陆人冇水你唔觉得香港啲大陆人都斯文啲吗... 本人并非针 政治民族 宗教 只系从社会科学个观点去睇呀
34. 鸟5 2019-07-10 14:33:13
总数字去睇 香港有 现货加十万个 公屋 市民怨气 最少减四成。。。 另外你有又好氹又好搵到就后生 2万人想到大湾区搵到佢自己世界 香港整体 怨气 小8成。。 咁中央 就应该安乐啦。。。。 乜鸠嘢生产力嘅城市最自由港。。。 其实唔重要
35. 鸟5 2019-07-10 14:34:19
稳定 总好过 繁荣
36. 鸟5 2019-07-10 14:37:02
先求太平 后再繁荣,仲边有人反清复明呀。。。 唔系针对政治宗教 只系同社会科学馆点去睇
37. 鸟5 2019-07-10 14:38:41
十一哥 今日我再加两块刀片 照旧打靶轮29200, 睇跌
38. 十一哥 2019-07-10 15:49:08
雀仔 食咗糊撩紧牙、再深多D就反手帮庒。

39. 配套未得讲伦理 2019-07-10 15:53:21
我几年前已经问, 点解特苦冇一个 model, estimate 咩野人到咩年纪应该生活要有乜野所以要提供咩配套, 答案系冇, 同寄张荒去屋宇一样, 唔会有回覆。当年有啲野林翠闩话系制度问题, 禾已经打埋字, 话一个二打六官先可以咁答, 佢唔可以咁答, 因为佢就系制度。
40. 真真薯片 2019-07-10 19:23:35
望返转头,楼市方面林郑净系搞左个大便论同64博73,建议搞空置税同建议搞明日大愚

基本上,周交白卷冇乜分别
41. 鸟5 2019-07-10 20:22:14
十一哥你咁玩都啱...
42. 鸟5 2019-07-10 20:26:43
哗刀兄, 美国出政策, 所有出年大选呀 红色资金支持台湾选举 必须人交畀美国政府on list 制裁呀... 港独台独 出年玩大project.. 一个就总统选举, 一个立法会议席呀... 香港麻9烦。。
43. 鸟5 2019-07-10 20:28:08
香港到达某种状态, 23条即出 。。。
44. 鸟5 2019-07-10 20:51:56
美国总统筹港独台独. 可能 唔系以前香港见嗰啲 威力... 刀兄弟 feel唔feel到 嗰阵攞 味。。。
45. 引刀一快 2019-07-10 20:53:20
鸟5兄

如果净系鸽派鹰派之争,就好喇。
因为鸽派鹰派都系为社址,态度观点套路嘅分歧而已。
今次,关“乡愁”事。
46. 鸟5 2019-07-10 21:08:09
我简单啲讲 ,大陆怀疑, 有证据 。。今年 美国系正式 干预香港 19年立法会 选举, 嗰个系大陆 同香港 个春袋位。。。
47. 鸟5 2019-07-10 21:13:44
香港建制派 ,好被动呀 帮政府又死, 输议席。。。 美国如果Timming玩得靓, 香港麻9烦
48. 引刀一快 2019-07-11 04:39:32
鸟5兄

我试试唔讲明但系又讲明啲,粤港澳大湾区系唔会有两个嘅,其他乜地方,都只能叫做乜大湾区。
如果大湾区嘅香港唔掂,咁大湾区一定失色,其他“弯区”就有可能超越佢。

咁,咩人想超越呢个粤港澳呢?