地產博客 > 敢說亮話 返回
瀏覽人次:21320    回應:3
敢說亮話

茶餐廳亂話(442)冬鯽夏鯉,秋鱸霜蟹

 

湯文亮博士

紀惠集團行政總裁
2018年12月15日

  今早去到茶餐廳,老闆話今晚打算請大家食飯,主力菜式有鯉魚煲以及羊腩煲。但有熟客話鯉魚不啱造,不過不是他說,而是報紙的食評講,冬鯽夏鯉,秋鱸霜蟹。雖然天氣不是太凍,但怎樣來說,現在都不是夏天,食鯉魚唔啱時間。

  老實說,我真的沒有聽過「冬鯽夏鯉,秋鱸霜蟹」,我只聽過「春邊秋鯉夏三泥」。一向以來,大家都只會在秋冬食薑蔥鯉魚煲,講究一些,就要指定食肇慶文昌鯉。老闆話知道,亦早已預備好野生文昌鯉。至於野生文昌鯉點解咁出名,因為食茨實長大,秋天食鱸魚亦啱時間,蘇東坡「後赤壁賦」寫到冇嘢好寫,話釣了一條大鱸魚,當時是十月既望,應該是秋天。至於霜蟹,我不大確定,因為食大閘蟹有九圓十尖之說,尖是公蟹,農曆十月是食蟹的最好時間,十月會不會落雪,我又唔知。楊乃武話六月都會落雪,一言驚醒,老闆話整多個粉絲蟹煲。三煲齊上,一定暖笠笠。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 十一哥 2018-12-15 13:14:25
多數叫文塱鯉亦有叫文慶鯉·
2. 引刀一快 2018-12-15 17:25:56
文㞧鯉
3. 引刀一快 2018-12-15 17:51:51
野人獻曝,我試試解讀「春邊秋鯉夏三泥」

春邊,可能係繁殖季節,有春有魚watt又肥。
秋鯉,以前有三禾之說,禾花雀、禾蟲、禾花鯉。
但係夏三泥就惡揾喇,長三角嘅鰣魚,已經絕跡廿年,依家係養殖美國鰣魚頂檔,雖然A貨,聞說唔平。珠三角嘅鰣魚,我十幾年前知道一條入河鰣魚要一萬蚊以上,而且基本上聽唔到有人收到,鰣魚係洄遊性魚類,夏三泥可能係因為夏天繁殖期,入河特別肥美,而且受荷爾蒙影響,身體各種指標同大海生活時期差別好大,我就冇福氣,自細聽過未食過,依家街市果D三泥,基本上都係緬甸貨,可能偶有本地海捕,但係難尋入河鰣魚。