地產博客 > 蔡志忠 返回
瀏覽人次:27702    回應:45
蔡志忠
2018年10月3日

加徵印花稅 猶如加徵關稅

 

蔡志忠

亞洲地產創辦人
香港專業地產顧問商會會長
香港東區工商業聯會首席會長

  日前與銀行界朋友喝咖啡,話題離不開中外時事、貿易爭端、金融市場和地產走勢等。香港終於跟隨美國加息,但幅度較為溫和,僅為0.125釐,顯然銀行資金仍然充裕,不想加完後將來又減。近期地產市道較為淡靜,價格有下調趨勢,然而銀行還是樂於承做按揭貸款業務。

  無他,按揭業務向來是銀行主要收入來源,除了有物業作為扺押品之外,香港金管局嚴控貸款成數和借錢者的還款能力,都使按揭業務整體上較為穩健。反觀一些企業的商業貸款和購買貨物貸款,相對來說較為容易出現壞帳情況,就像中美貿易戰一樣,雙方互徵關稅帶來兩敗俱傷,使一些企業面對經營困難局面。

  各位讀者都明白,香港按揭市場的穩健作風,是樓市難以大跌的原因之一,但是大家是否又知道,高昂的買樓成本,也使樓價易升難跌。坊間總覺得,地產辣招愈加,樓市就愈淡靜,急賣的業主唯有減價促銷,樓價自然就會下跌。聽落似乎甚有道理,於是每當樓價上升,當局就對樓市加辣,然而實際上事與願違,辣招愈加,樓價卻愈是上升。

檢討過時政策 改善居住環境

  問題出在哪裡?就是成本與價格的關係,許多人認為根據經濟學,成本與價格不會拉上關係,即是成本高樓價不一定高,大概港府也是這樣做結論。當局的「三D辣招」重重加徵印花稅,用意是要趕走市場上的短線投資者,目的已經達到,但卻讓絕大多數買家變成了長線投資者。努力儲蓄想買多一層樓收租,或者買了樓短期內需要出售變現的人,他們都必須支付昂貴的印花稅。

  記得十幾廿年前,香港樓市非常蓬勃,當年的買樓印花稅最高徵收率只是樓價的2.75%,如今時移世易,連首次置業者的印花稅也高達4.25%,買樓成本已不可同日而語。而投資者的印花稅是15%,海外買家更高達30%,有人形容這樣高的買樓印花稅,簡直是亂世用重典,將樓市當成亂世,將買家施與重刑。

  在現實世界裏,沒有人願意做虧本生意,當局一方面以拍賣形式高價賣地,另一方面想地產商低價賣樓,這個想法似乎不合實際。此外,加徵印花稅就像加徵關稅一樣,關稅加了貨物會便宜嗎?樓市辣招實施8年,現今國際形勢有變,加息週期重臨,當局實在有必要檢討過時政策,減輕買樓成本,激活二手交投,使市場恢復原狀,讓市民改善居住環境。

 
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 亮劍 2018-10-03 15:39:15
蔡生寫得好精彩,小弟不才亦舉出另外幾個例子。
眾所周知香港無乜貨品要抽關稅,所以香港成為購物天堂。
但香港政府為了打擊「需求」,有幾樣嘢要「抽重税」,包括汽車首次登記稅,燃油稅及煙草稅。
香港一直奉行低稅率政策,咁點解香港政府又向以上貨品徵收懲罰性稅率?
歸根究柢就係政府唔希望有咁多人買車、揸車及吸煙!
喺政府重税大棒之下,無可否認「需求」受到一定壓抑,但「市場價格」有冇回落呢?
事實上徵收重稅的效果,只不過係趕絕一些「邊緣人仕」,等佢哋唔能夠去「享受」如斯貴價的消費,不過對有能力又唔志在嘅人來說,佢哋就在畀正常價格外,仲要承擔懲罰性稅收,咁呢樣「產品」的價格會「平咗」定「貴咗」,答案是否好清晰?
2. 香港土著 2018-10-03 16:39:56
燃油、煙草、車,三樣東西稅前都貴左?稅前是否比外國貴?
3. 基層市民 2018-10-03 17:17:39
減印花稅有道理,樓價可以平啲.10幾年前樓價冇咁高,因為成本低,投資者賺少少就賣走,唔似宜家果啲資深投資者,揸係手死都唔放,一放盤賺錢就要倍倍聲,其實唔係咁有社會責任.
4. 實事求是 2018-10-03 17:27:43
非常贊同樓上基層兄睇法.
以前果啲投資者,賺5-10萬都放手,宜家嘅投資者,有5成至1倍利潤都唔肯賣,話係賺少少唔夠俾手續費,當然最貴係政府印花稅.
5. 東方成竹 2018-10-03 17:39:35
1樓亮劍兄好見解,形容得好貼切,比蔡老闆仲生動,加徵印花稅同加煙草稅,加汽車稅有異曲同工之妙,有能力嘅消費者冇影響,冇能力者唔好消費,或者等政府資助打救.
加印花稅樓價貴就係必然,當局或者就係想這樣?
6. 樓市中哥 2018-10-03 19:17:36
無高税收又何來高儲備?
無錢又點起大白象?

機本上是環環相扣
7. 蔡粉 2018-10-03 19:21:35
蔡老闆好文章,望林鄭讀到此文,減印花税,舒解我哋換樓的成本。
8. 泡沫爆破 2018-10-03 19:39:06
宜家買樓要小心,今次有機會經濟大衰退,樓價危矣!
9. 幻想曲 2018-10-03 20:29:08


異想天開減加徵印花稅事項就如幻想曲隨口唱二篁...

10. 十一哥 2018-10-03 21:57:02
私家車、吹煙、油稅、唔係民生必須、有銀冇銀…要嘆就一樣比咁多、住係社會穩定之本、買一層當你自住、第二層先抽重水、外來者就直情係炒或者當泊車…抽水更唔洗錫住。
抽足成半/3成水、都欄唔住購買力、咁唔抽又會點呢?

呢十零年QE焗到低息、再加大陸呢幾十年耕耘亦到咗收成期、實體經濟已經唔夠位運轉咁大嘅資金、08風暴更令資金更謹慎、投資選擇小咗…錢又多咗…冇乜穩陣過買磚頭、呢點係有銀士嘅直覺本能。






11. 自然一派 2018-10-04 01:26:56
坦白遘,蔡生文章只係講事實,政府當然唔會聽,冇人會期望政府減辣.
淡友梗係想啦,一減辣就係樓價下跌嘅時候.
12. 地產人 2018-10-04 01:29:45
辣招只有加冇可能減,民望最重要!現時高官一定唔會減辣,萬一減咗樓價再升誰負責?打份工啫,摶呢啲,咪玩啦!
16. 等一等 2018-10-05 00:00:59


現在並非買樓買股的好時機...無論如何不要聽人點,停一停,等一等.



17. 香港 2018-10-05 11:10:14
景氣,只要從slow down邁向recession甚至depression,將呈現"百業俱衰"的現象,屆時財富不只是重新洗牌,而是更多人向下沉淪,只有深諳分析者才會在下行中成為贏家。 然而,這些懂得"未雨綢繆",具有遠見者,總是呈現"少數中的少數",絕對多數人只會隨波沉淪...

18. 自然一派 2018-10-05 11:55:54
印花稅係樓價貴嘅原因,正確!

"記得十幾廿年前,香港樓市非常蓬勃,當年的買樓印花稅最高徵收率只是樓價的2.75%,如今時移世易,連首次置業者的印花稅也高達4.25%,買樓成本已不可同日而語。而投資者的印花稅是15%,海外買家更高達30%,有人形容這樣高的買樓印花稅,簡直是亂世用重典,將樓市當成亂世,將買家施與重刑。"
19. 引刀一快 2018-10-06 05:05:15
燃油、煙草、車,三樣都唔係香港生產嘅,香港消耗量比起全世界根本無足輕重,點會影響到價格?用嚟比喻港樓辣招,概念錯。

換一個角度,試下全世界統一跟香港稅率,咁消耗量一定會大幅下降,但係生產成本大幅會上升,稅前價格未必會跟隨需求而大降。

但係,在一定範圍內,由於資源制約減少,港樓起得越少,成本就會越低,所以港樓同燃油、煙草、車,根本係完全唔同概念。

燃油、煙草、車,重稅係抑制需求,而唔係防炒,相反,辣招原意係以防炒去滿足需求(真正居住需求),又係兩碼事。
21. 要承受 2018-10-06 11:27:39


現在買樓要承受現時的債務安排,不退則進...


22. 東成 2018-10-06 14:18:39
引刀兄:

辣招大加印花稅,事實證明咗買賣樓宇成本大增,政府肥了自己庫房,加大負擔害咗市民,尤其係上車或換樓嘅市民.果批冇父幹嘅基層人士,宜家有幾多個上到車?

我點解贊同蔡老闆文章,係佢講出理據,言之有理,又唔怕人批評,就算一啲無厘頭嘅惡意攻擊,佢都處之泰然.呢種至係百花齊放,言論自由嘅香港精神,其他嘅,真係唔敢置評.
23. 基層市民 2018-10-06 21:30:42
現時印花稅咁重,的確係高成本高樓價,政府印花稅收入大增幾倍,當然唔會減辣,都係自私嘅政府!
24. 香港土著 2018-10-07 00:32:19
22樓邏輯好得意。十年間咁多因素令樓價上升,如何得出結論樓價貴就係因為辣招,所以冇辣樓價就唔會咁貴??當初冇出辣招樓價更高得唔得呢?
25. 引刀一快 2018-10-07 00:51:37
冇BSD的話,樓價一定會傻升,香港提前冧檔。
26. 東成 2018-10-07 01:23:53
24樓土著兄:

本人沒有講冇辣招樓價就唔會升,只係強調印花稅倍升肥咗政府,更重要嘅係基層市民如果冇父幹,係唔係更加難上車先?辣招幫唔到市民,起碼來講幫唔到基層市民,只係幫到有家底嘅人.
本人嘅睇法冇問題,係閣下理解錯咗啫.
27. 引刀一快 2018-10-07 14:58:06
東成兄

香港樓價高,基本因素係供應不足,供應不足嘅誘發原因係辣招之前太多大陸人恰埋眼搶貨。搶,自然乜都唔夠喇。香港有冇人瞓街?三十萬公屋輪候,基本上都係有瓦遮頭。
幾年前搶完,依家會唔會走?睇落去就知。
28. 東成 2018-10-08 00:47:24
27樓引刀兄:

閣下平時嘅評論都算有玟路,但今次所言差矣.香港係國際都市,自然應吸引世界各地資金進入,咁樣可以帶動香港經濟繁榮,同埋製造就業機會,令香港與倫敦紐約齊名,繁華都市樓價都係比較高.

好多國家及城市千方百計想吸引外國移民,吸引外資進入投資,買樓買辦公室等等無任歡迎.本人覺得香港政府推行多項地產辣招,已經保障本土人優先,如果樓價太高,應該將樓市分兩個市場,就好似蔡老闆所講,起多啲公屋居屋,照顧基層市民嘅住屋需要,而唔係照顧佢地嘅買樓需要.

如果係入息太低人士,就冇可能要令佢地全部都買到樓.要穩定樓市,就要搵多啲地起多啲樓,起多啲公營房屋.而唔係拒絕外資買樓,迫資金流向其他國家.
29. 引刀一快 2018-10-08 01:40:23
東成兄

已故新加坡總理李光耀先生,曾經講過香港嘅最大問題,就係背負十三億同胞嘅感情。

敏感嘅部分唔詳述,恐怕依家最佳解決辦法,就係喺大灣區造一塊飛地,10000-30000公頃,咁可以撤嗮所有辣招。

反過來一問,如果阿爺真係批塊大飛地俾香港,解決嗮香港住屋問題,兼可以高效促進大灣區經濟發展,你地會支持還是抗議?
31. 同意 2018-10-08 13:51:06
一定冇人做蝕本生意啦
所以政府應該對發展商收極利得稅
呢d唔係叫俾稅社會,係叫還
32. 東成 2018-10-08 18:23:06
我支持大陸撥一塊地俾香港,足夠基層人士居住,咁就皆大歡喜!
33. 賺與虧 2018-10-08 22:44:50

投資理論必有賺與虧:


我們幾乎天天都看到傳媒以大幅標題報道某某人賣樓虧損。香港到底有多少人願意虧蝕賣樓?又是誰在賣樓?難道每一個賣樓的人都現金周轉不靈,急着籌錢用而不得不蝕讓?

非也,賣樓大虧蝕只是傳媒為了吸引眼球而努力報道的新聞。實際上,賣樓虧蝕的比率很低,也因為很低,每一宗虧蝕個案都成了傳媒爭相報道的內容。

二手蝕讓只屬少數

根據中原地產的數據,今年第一季二手樓成交的個案有3,004宗,其中帳面獲利者佔2,910宗,獲利比率高達96.9%。換言之,只有僅僅的3.1%的二手樓買賣,原業主是虧蝕的。而且,帳面獲利超過50%的二手樓原業主佔69.4%,這是很高的比率


34. 泡沫爆破 2018-10-09 00:28:36
泡沫爆破好快實現,3成左右跌幅喺年底前(或者農曆年底前)見到,風水佬騙你十年八年,我們只係講幾個月,大家見證一下就知.冇所謂,都係估下啫,無須太認真.
35. 睇你唔起 2018-10-09 09:43:18
26. 泡沫爆破 2018-09-04 14:21:17
真爆煲了,內部資料顯示,年底跌3成,唔信問下專家啦,所有分析員專家博士教授都係一致認同大冧市來到!

一個月前言之鑿鑿話有內部資料顯示年底跌3成,今日又話“都係估下啫唔使認真”,重將(爆煲)期延長到農歷新年,黑心淡講野如同放屁。
36. 事與願違 2018-10-09 12:53:52
通常用得“實現”一詞,一般來說是願望,或者是對人們有貢獻的大目標,如海底隧道通車,實現市民直接揸車過海的方便。

話泡沫爆破好快實現,其實唔係分析只係許願,可惜事與願違,還有兩個月會跌3成?發下夢就可以。

許個咁嘅願望,果然係黑心。
37. 泡沫爆破 2018-10-09 14:22:52
樓上35樓:
大家都有言論自由,守護香港嘅核心價值,各有各睇法.社會係多元化.
亂咁罵人,我睇唔起你就真,又唔見你去罵羅加聰&沈大師?
38. 更加睇你唔起 2018-10-09 16:16:23
哈哈!好意思搬言論自由,香港核心價值出來粉飾你的屁話。

睇好睇淡並冇問題,係你造謠先抵畀人鬧,唔使轉移視線,你一月前話內部資料來自何處?

39. 杯 2018-10-09 16:39:05
港樓自開埠以來都係行緊上升軌
由阿爺嗰代幾萬一間,老豆嗰代幾十萬一間
到而家上車要幾百萬

我問一個問題就知你究竟係咪識野
過去三十年,呢五個數字邊個升幅最大?

全球發達國家通脹
全球發達國家樓價
香港gdp
香港股市
香港樓市

如果你唔知有幾多增長係受惠於經濟增長,又點會知有幾多升幅係受惠於人口增長+政策?

過去經濟雖然係處於長期上升通道
但會有周期,就算未來十年可以維持上升通道
一樣會調整去通道底部
呢個係全球資本主義制度下嘅經濟法則
就連內地咁積極干預市場都避唔到周期性調整
每一個市場都會有中期中型調整
每個經濟周期都會有一次大型調整

點解係今年?
股市係經濟嘅驗身報告,對經濟極敏感
股市半年前已析出十年來最大型嘅調整訊號

點解要將股市同樓市掛勾?
股市>經濟>樓市,雖然係隔左一重山
短期上落當然各有各走
但如果經濟基本面動盪,就會影響樓價好深

今年同2008、2016有咩唔同?
當時有好多人睇淡、賣樓
我就叫人買樓,自己都有買樓,到今年先睇淡
08年美國開始QE,中國4萬億救市方案,低息
用泡沬救經濟,足以支撐經濟同樓價
15年股災本質係內地股市大戶夾殺散戶
唔影響經濟基本面,但今次相反
全球收水,資產價格調整保經濟

點解過去十年都唔應該賣樓?
自從SSD、BSD推出,短炒樓已無利可圖
因為一出一入成本已經係樓價嘅10%以上
短線獲利又要收5-15%稅
如果經濟基本面冇變,根本得不償失

今年應唔應該賣樓?
其實好睇每個人風險管理
有人減磅,有人睇長線,有人進取食波幅
如果黎緊樓價跌30%,你會點?
有冇能力炒波幅?有冇能力strong hold?

有幾點要留意

賺得最多嘅人,都係由經濟下行周期完成後、上升通道底部爭持物業
賺得最快嘅人,都係經濟上升周期末端,市場充斥亢奮情緒時持有物業
1997年買樓嘅人,大部分要到2011年先返到家鄉
上升周期底部買樓嘅人,可以利用升值去爭持更多物業

無論你係啱啱投身社會定炒樓王,反問自己
你由幾時開始預視到QE可以推動樓價?
你98金融風暴/08海嘯同今年股市賺錢定蝕錢?
你由今年幾月開始感受到樓市轉勢?
如果以上答案唔出色,你對市場嘅睇法都係廢話
40. 果然黑心 2018-10-09 17:02:43
一般負面消息如:

交通意外隨時(發生)
經濟衰退將(來臨)

點都唔會講(實現),之前又話(吐氣揚眉),乜人嚟㗎……
41. 泡沫爆破 2018-10-09 17:12:36
每個人都有自己嘅觀點同理據,網上講下自己睇法有咩問題?講爆煲我唔係第一個啦.
部分樓市好友只顧自己嘅利益,唔接受樓價下跌嘅事實,唔能夠接納唔同聲音,表現咗自私及冇風度!
42. 標題黨日日發功 2018-10-09 18:02:55

淡友的分類

forevergo
@2018-8-31 06:42 PM #1
1.黑心淡:成q日希望樓價冧,業主bbq,儘管自己完全無能力買,佢地只求攬炒,希望人地陪佢地pk,為淡友中最廢最黑人憎一類。

2.被動淡:呢類淡友其實心知樓價大跌機會緲茫但有頭髮邊個想做癩痢,因為無能力/追唔到樓價而出盡力唱淡只求可唱到跌,呢類人唔太貪心,如樓價跌到買得起時即會買入。

3.真心淡:內心堅定的相信樓價會跌5,7,9成,儘管睇錯市多年仍永不放棄,通常性格比較固執,呢類人有目標,如樓價跌唔到佢心水價位佢地寧願永遠唔買。

4.AA淡:打份工,無乜好討論

5.賭博淡:呢類人曾經有過樓但抵受唔到誘惑,中途落車沽空自住樓後,為希望樓價下跌平倉以賺取差價,佢地唱淡目的只求再上返車,通常都係賭徒。

6.分析淡:呢類人知識水平較高,會作多樣資料搜集,以數據去量化樓市,呢類人唔會同自己鬥氣,當市場再度熾熱時往往早著先機快人一步入市。

7.路過淡:呢類淡友只係經過地產版,留低一句
"嘩,有排跌"

"好快跌3成"

"而家買樓永不番身"
其實純粹路過,同入廟拜神冇分別,呢類淡友平時無乜留意樓市,亦無乜住屋須要,自己都唔知自己講緊乜,分分鍾轉頭已經唔記得自己留過言。

大家一齊討論下仲有乜淡友種類?
43. 無聊時 2018-10-09 20:41:23


無聊時刻,樓市升降動向未明,爭呦無噅,今天好心情,上網鉋鉋馬經,串幾注六環彩,Q三串七玩哈好過...何需咁傷神呢???



44. Janniewong 2018-10-09 23:35:50
這遍文章太精彩了,寫出了現政府干預自由買賣市場所帶來的後遺症。
45. 鄙視黑心 2018-10-10 08:16:28
41樓,表達意見當然冇問題,係無中生有先抵畀人插。
46. 回馬槍 2018-10-10 10:42:23

窮寇莫追,人哋買樓你買樓,同人不同命,實力不足者不宜追逐,一個回馬槍就會單挑落地...


47. 十郎 2018-10-10 11:02:02


      窮寇莫追 , 哈哈哈哈。

      文中意思 , 可以改成 " 窮人莫追 " 。

48. 假傳戰果 2018-10-10 11:43:01
有人在兩軍交鋒打得性起下,就急忙發出捷報,話坐叮噹時光機睇到三個月後A將被B將一槍刺死,A國割讓三至五成國土。

三個月後如果冇發生,就話車我X噏啫,無須太認真㗎。
49. 舍神 2018-10-10 15:54:40
"當局一方面以拍賣形式高價賣地,另一方面想地產商低價賣樓" 

以上聽落好似矛盾, 但其實是很合理的!
有買有賣才有市!
拍賣,政府是賣家時當然要"高價", 是很合理的! --- 正確公平地說, 不是"高價"而是"市價", 並無偏重那一方!
賣得出先係價!


"想地產商低價賣樓"  --- 推多d地,上述兩個"市價"自然會回落!其實一點都冇矛盾!


50. 冇風濕 2018-10-11 08:27:32
#48,

時光機=內部資料,right?